Betalen via automatische incasso

Via automatische incasso betaalt u de belastingaanslag in termijnen. Het totaalbedrag wordt dan in maximaal 10 maandelijkse termijnen van uw rekening afgeschreven. Dit kan alleen als uw aanslag tussen de € 45 en € 2.000 ligt. U kunt uw automatische incasso online aanvragen via de belastingbalie.

Naar de belastingbalie

Vraag en antwoord

1. Hoe lang is mijn automatische incasso geldig?

Als u de gemeente éénmaal heeft gemachtigd voor een automatische incasso, wordt de belastingaanslag in de toekomst ook via automatische incasso afgeschreven.

2. Waarom is mijn automatische incasso ingetrokken?

Als de automatische incasso twee keer is mislukt, wordt de automatische incasso ingetrokken. U moet het nog openstaande bedrag dan op een andere manier betalen.  Als de automatische incasso voor de eerste keer is mislukt, krijgt u bericht.

3. Mijn automatische incasso is ingetrokken. Kan ik een betalingsregeling aanvragen?

Ja. Al wordt een betalingsregeling alleen toegekend als u kunt aantonen dat u de aanslag binnen de afgesproken termijnen kan betalen.

4. Hoe wijzig ik mijn machtiging voor automatische incasso?

Als u de gemeente een machtiging heeft gegeven, geldt deze voor alle volgende belastingjaren. Als uw rekeningnummer of uw naam verandert, kunt u dat schriftelijk doorgeven. Dat kan via de belastingbalie of met een formulier per post.