Betalen via automatische incasso

Via automatische incasso betaalt u de belastingaanslag in termijnen. Het totaalbedrag wordt dan in maximaal 10 maandelijkse termijnen van uw rekening afgeschreven. Dit kan alleen als uw aanslag tussen de € 45 en € 2.000 ligt.

Automatische incasso aanvragen

Er wordt op dit moment nog gewerkt aan sommige onderdelen van de belastingbalie. Het is daarom nog niet mogelijk om automatische incasso aan te vragen via de belastingbalie. Wilt u automatische incasso aanvragen? Neem dan contact op via 0229 25 22 00.

Vraag en antwoord

Als u de gemeente éénmaal heeft gemachtigd voor een automatische incasso, wordt de belastingaanslag in de toekomst ook via automatische incasso afgeschreven.

Als de automatische incasso twee keer is mislukt, wordt de automatische incasso ingetrokken. U moet het nog openstaande bedrag dan op een andere manier betalen.  Als de automatische incasso voor de eerste keer is mislukt, krijgt u bericht.

Ja. Al wordt een betalingsregeling alleen toegekend als u kunt aantonen dat u de aanslag binnen de afgesproken termijnen kan betalen.

Als u de gemeente een machtiging heeft gegeven, geldt deze voor alle volgende belastingjaren. Als uw rekeningnummer of uw naam verandert, kunt u dat schriftelijk doorgeven. Dat kan via de belastingbalie of met een formulier per post.