Kwaliteit van de dienstverlening

Kwaliteit van de dienstverlening

Beschrijving

De gemeente is een dienstverlenende organisatie. Kwaliteit van de dienstverlening staat daarbij hoog in het vaandel. Een goede dienstverlening leidt tot tevredenheid van burgers en bedrijven. Transparant zijn over wat u van ons mag verwachten is daarbij erg belangrijk. Daarom heeft Hoorn de servicenormen van haar dienstverlening vastgelegd in een kwaliteitshandvest.

Wat is een kwaliteitshandvest?

In een kwaliteitshandvest vindt u alles wat u van ons mag verwachten op het gebied van dienstverlening, zoals telefoonnummers, openingstijden en servicenormen van producten. Feitelijk is het een folder waarin de informatie over de meestgevraagde producten en diensten is verzameld.

Waarom een kwaliteitshandvest?

Omdat in het kwaliteitshandvest staat wat u van ons kunt verwachten, weet u waar u aan toe bent als u een gemeentelijk product nodig heeft. Het stelt u ook in staat om ons aan te spreken op de kwaliteit van onze dienstverlening. Bovendien houdt het ook onze organisatie scherp op de gemaakte beloftes.

Waar vind ik het kwaliteitshandvest?

U kunt het kwaliteitshandvest downloaden. Het is een pdf-bestand. De servicenormen van alle producten en diensten die in het kwaliteitshandvest staan, zijn per product of dienst ook vermeld op de productpagina's. Een overzicht van alle producten en diensten vindt u in het e-loket.