Spreekuren 1.Hoorn aangepast van start

25 juni 2020

Vanaf 1 juli 2020 versoepelt 1.Hoorn de dienstverlening voor zorg en ondersteuning. Inwoners kunnen weer gebruik maken van de fysieke (inloop)spreekuren met deskundige medewerkers. Zij zijn heel blij om inwoners die ons nodig hebben weer te mogen ontvangen.

Voorlopig, in iedergeval tot eind september, zijn alle afspraken in het stadhuis. De medewerkers van 1.Hoorn zijn voorlopig nog niet aanwezig in de wijkcentra.

Zo werkt 1.Hoorn

De teams van 1.Hoorn bestaan uit professionals van organisaties op het gebied van zorg en ondersteuning. Omdat zij onder regie van de gemeente samenwerken als 1.Hoorn, kunt u met al uw zorgvragen terecht op één punt. Ook werken zij samen met huisartsen, vrijwilligers en maatschappelijke organisaties om u op weg te helpen naar de juiste zorg en ondersteuning.

Spreekuren in het stadhuis

Tot in ieder geval eind september vinden alle (inloop)spreekuren plaatst in het stadhuis aan de Nieuwe Steen 1. Hier gelden de richtlijnen van het RIVM. Bij milde klachten kan de afspraak niet doorgaan en moeten inwoners thuis blijven. Wel kijken de medewerkers dan hoe hulp op afstand geboden kan worden. 1.Hoorn is en blijft daarnaast voor iedereen telefonisch en online bereikbaar. Kijk op de pagina Stel uw vraag over zorg hoe u contact op kunt nemen.

Huisbezoek

Komt 1.Hoorn voor de afspraak thuis langs? Dan neemt die medewerker een dag voor de afspraak contact op of te vragen naar de gezondheid en beoordeelt of de afspraak blijft staan. Bij milde klachten kan de afspraak niet doorgaan en wordt gekeken of er een andere manier van contact mogelijk is (zoals telefonisch of via beeldbellen).

Jeugd- en gezinswerk op school

De jeugd- en gezinswerkers zijn twee dagdelen in de week op de middelbare scholen aanwezig. Met de basisscholen zijn apart afspraken gemaakt over bereikbaarheid en aanwezigheid. De jeugd- en gezinswerkers zijn verder ook telefonisch en per mail bereikbaar voor de scholen.

Nieuwsbrief

U kunt zich aanmelden voor de nieuwsbrief van 1.Hoorn om op de hoogte te blijven van de dienstverlening en thema-informatie. Dit kan via de de pagina Online nieuwsbrief 1.Hoorn