Stel uw zorgvraag niet uit

17 april 2020

Door de coronamaatregelen daalt het aantal aanvragen voor zorg en ondersteuning. Maar het is niet de bedoeling dat u een kleine of grotere zorgvraag of gezondheidsprobleem uitstelt of hiermee blijft rondlopen.

Inwoners willen bijvoorbeeld een tijdje geen (huishoudelijke) hulp meer, totdat er geen gevaar meer is. Er zijn ook inwoners die bang zijn voor hun kwetsbare naasten. En soms kan familie die nu meer thuis is een handje helpen.

1.Hoorn is er juist in deze tijd voor inwoners die alleen thuis zitten zonder bezoek of die afhankelijk zijn van ondersteuning tijdens of door de coronacrisis. Het is begrijpelijk dat het vreemd voelt om (fysieke) hulp te krijgen, maar laat de deskundige medewerkers en de zorgaanbieders dat probleem voor u oplossen. Zij werken volgens de richtlijnen die gelden tegen de verdere verspreiding van het coronavirus en bieden vaak op een andere passende manier zorg. Hierover hebben zij nauw contact met de gemeente.

1.Hoorn blijft bereikbaar

1.Hoorn blijft voor u bereikbaar via 0229 25 22 00 of info@1punthoorn.nl. De teams zijn tot en met 28 april niet aanwezig in de wijkcentra. De medewerkers van 1.Hoorn volgen het advies van het RIVM en nemen de maatregelen ter harte. De medewerkers werken op afstand of in het stadhuis. Zo doen zij er alles aan om u in deze bijzonder lastige situatie te helpen.

Huisbezoeken

Heeft u een afspraak met een van onze medewerkers? Dan neemt die medewerker een dag voor de afspraak contact met u op om te kijken of de afspraak blijft staan, wordt verzet of op een andere manier toch door kan gaan (zoals telefonisch of via beeldbellen). Als u verkouden bent of koorts heeft, dan zal de afspraak niet doorgaan voor 28 april. Bij het bezoek worden de richtlijnen van het RIVM opgevolgd, de medewerker houdt dus 1,5 meter afstand van u.

Spreekuren

De inloopspreekuren op locatie gaan tot en met 28 april niet door. De geplande afspraken voor de themaspreekuren worden zoveel mogelijke telefonisch gedaan.