Begroting bij subsidieaanvraag

Bij iedere subsidieaanvraag levert u een begroting aan. U laat ons met een begroting zien dat u de subsidie nodig hebt. Hierin staat: 

  • welke kosten u hebt om de activiteiten uit te voeren;
  • welke andere inkomsten u hebt of verwacht voor de activiteiten; 
  • welk subsidiebedrag u nodig heeft.

De begroting is sluitend. Dat betekent dat het totaal van de verwachte kosten gelijk is aan het totaal van de verwachte inkomsten. Voor subsidies vanaf €10.000, stuurt u ons bij de verantwoording een financieel verslag. Daarin laat u het resultaat van de posten op de begroting zien. 

Mogelijke inkomsten en uitgaven

Hieronder staan mogelijke inkomsten en uitgaven. Deze kunt u op de begroting zetten. U geeft van de inkomsten of subsidies een specificatie. U stuurt alleen informatie over de belangrijke kostenposten. Detailinformatie hoeft u niet te sturen. De begroting moet haalbaar zijn. Geef alleen kosten op die echt nodig zijn voor de activiteiten. 

Inkomsten 

  • Andere inkomsten zoals sponsoring, giften, andere subsidies of een eigen bijdrage van de deelnemers. 
  • Overige inkomsten zoals omzet uit de verkoop van publicaties of eten en drinken. 

Uitgaven

  • Personeelskosten 
    • Laat het verschil zien tussen verschillende kosten. Welke kosten zijn bedoeld voor het echte werk (uitvoerend personeel). En welke kosten voor de aansturing en ondersteuning (de personele overhead). We vragen het aantal fte’s en de basis voor de beloning (de cao en de inschaling van de mensen). Zo kunnen we de kosten beoordelen. 
  • Huisvestingskosten 
    • Hebt u voor uw activiteiten huisvesting nodig? Dan geeft u een specificatie. Wij kijken of deze kosten passen bij de activiteiten die u gaat uitvoeren. 
  • Activiteitenkosten 
    • Dit zijn alle (variabele)kosten die direct nodig zijn voor de uitvoering van de activiteiten. Denk hierbij aan zaalhuur, inhuur van mensen en materialen. 
  • Organisatiekosten
    • Dit zijn alle kosten die niet onder personele kosten, huisvestingskosten en activiteitenkosten vallen. Dit zijn alle algemene vaste kosten die een organisatie heeft. Bijvoorbeeld kantoor- en administratiekosten. U geeft van deze kosten ook een specificatie.