Betalen van uw belastingaanslag

Er zijn verschillende manieren om uw belastingaanslag te betalen.

Betalen in termijnen via automatische incasso

Via automatische incasso betaalt u in termijnen. Het totaalbedrag wordt dan in maximaal 10 maandelijkse termijnen van uw rekening afgeschreven. Dit kan alleen als uw aanslag tussen de € 25 en € 10.000 ligt. U kunt automatische incasso aanvragen via de belastingbalie. De afschrijving is altijd op de laatste doordeweekse dag van de maand. 

Naar de belastingbalie

Zelf overmaken? Betaal via internetbankieren

U kunt de belastingaanslag overmaken op rekeningnummer:

  • NL80BNGH0285042629.
  • op naam van de Gemeente Hoorn.
  • Vermeld het volledige betalingskenmerk.

Een betalingsregeling afspreken

Heeft u moeite met betalen? Dan is het mogelijk om een betalingsregeling af te spreken. Deze regeling is ook mogelijk voor ondernemers die een zaak in Hoorn hebben. Neem hiervoor contact op met de gemeente via het contactformulier. 

Hoe lang is mijn automatische incasso geldig?

Als u de gemeente éénmaal heeft gemachtigd voor een automatische incasso, wordt de belastingaanslag in de toekomst ook via automatische incasso afgeschreven.

Waarom is mijn automatische incasso ingetrokken?

Dit gebeurt als de automatische incasso twee keer is mislukt. U moet het nog openstaande bedrag dan op een andere manier betalen.  Als de automatische incasso voor de eerste keer is mislukt, krijgt u bericht.

Hoe wijzig ik mijn automatische incasso?

Dat kun u doorgeven via de belastingbalie. U kunt uw automatische incasso ook stopzetten via de belastingbalie. Stopzetten kan ook via een formulier per post. Dit formulier kan worden aangevraagd via het contactformulier.

Mijn automatische incasso is ingetrokken. Kan ik een betalingsregeling aanvragen? 

Ja. Als u kunt aantonen dat u de aanslag binnen de afgesproken termijnen kan betalen.

U kunt uw rekeningnummer wijzigen via de belastingbalie.

Maakt u geen gebruik van een automatische incasso? Dan vindt u het betalingskenmerk op de aanslag. Bent u de aanslag kwijt? Neem hiervoor contact op met de gemeente via het contactformulier. 

Heeft u geldzorgen of financiële problemen? Kijk dan op de pagina Hulp bij Rondkomen. Ondernemers die wel een zaak in Hoorn hebben, maar niet in Hoorn wonen kunnen voor deze ondersteuning terecht bij hun eigen gemeente.

Als u niet bent verhuisd, is er geen reden om aan te nemen dat u de aanslag niet heeft ontvangen. Daarom blijft de aanmaning of het dwangbevel gehandhaafd. Als de aanslag retour is gestuurd naar de gemeente, stuurt de gemeente een nieuwe aanslag. Ook wordt er altijd een herinnering gestuurd.

Ja. Wilt u bezwaar maken omdat u eerdere post niet heeft ontvangen? Dan kan dat alleen als u dat aannemelijk maakt. 

Gebruik onderstaande codes om te betalen vanuit het buitenland:

  • BIC: BNGHNL2G 
  • IBAN: NL80 BNGH0285042629
Dit is een verplicht veld.

Uw formulier wordt verzonden, even geduld a.u.b.