Emigratie doorgeven
Gaat u binnen één jaar voor langer dan 8 maanden naar het buitenland? Dan moet u dit binnen vijf dagen voor vertrek doorgeven aan de gemeente. Dit kan gratis. U wordt dan uitgeschreven van uw adres. Bij het doorgeven moet u uw nieuwe adres of verblijfadres vermelden. Voor het online doorgeven heeft u DigiD nodig.
De gemeente geeft uw vertrek door aan organisaties die zijn aangesloten op de Basisregistratie Personen (BRP). Dit zijn organisaties als de Belastingdienst of een pensioenfonds. Meer informatie is te vinden op de website van de Rijksoverheid.
Doorgeven in het stadhuis
Als er personen op uw adres achterblijven, moet u uw emigratie persoonlijk in het stadhuis doen. Daarvoor maakt u een afspraak en neemt u uw legitimatiebewijs mee.
Vraag en antwoord
Uw emigratie wordt binnen een week verwerkt.
Ja, maar alleen op de dag van vertrek. Een bewijs van uitschrijving kost € 14. Als u naar Bonaire, Sint Eustatius, Saba, Aruba, Sint Maarten of Curaçao verhuist, krijgt u gratis een bewijs van uitschrijving mee. Als u de emigratie online doorgeeft, wordt het bewijs opgestuurd naar uw nieuwe adres.
U kunt voor een bewijs dan alleen nog terecht bij de Registratie Niet Ingezetenen (RNI).
Heeft u persoonlijke vragen of wilt u graag reageren op de inhoud?
Dan kunt u contact opnemen.