Cliëntondersteuning

Een cliëntondersteuner kan u gratis helpen met allerlei zaken bij de gemeente en zorg. Bijvoorbeeld als u het moeilijk vindt om formulieren in te vullen. Een cliëntondersteuner geeft informatie en advies over zorg, onderwijs, welzijn, wonen, werk en inkomen. Hij of zij is onafhankelijk.

Voorbeelden hulp

Een cliëntondersteuner helpt u bijvoorbeeld bij:

  • een gesprek met de gemeente 
  • het maken van keuzes 
  • het maken van bezwaar 
  • het aanvragen van een pgb
  • het opstellen van een familiegroepsplan of een plan voor een persoonsgebonden budget

De hulp van een cliëntondersteuner is gratis. De gemeente betaalt voor u.

Er zijn verschillende organisaties die cliëntondersteuning bieden. Deze organisaties zijn onafhankelijk van de gemeente. U kunt rechtstreeks contact opnemen met deze organisaties.

Met vragen over cliëntondersteuning kunt u contact opnemen met 1.Hoorn.

Organisatie Contactgegevens
Buroflo als onderdeel van de WilgaerdenLeekerweideGroep 06 18 34 39 44
www.buroflo.nl of www.wlgroep.nl 
Stichting Omring 088 206 82 06
www.omring.nl
K. Hooft Zorgdragers www.zorgdragers.com
SMD 0229 30 80 01www.desmd.nl
Eigen Plan 06 52 00 03 60
www.eigen-plan.nl

1. Kan ik zelf kiezen waar ik cliëntondersteuning aanvraag?

Ja, u mag zelf bepalen bij welke organisatie u cliëntondersteuning aanvraagt.

2. Kan ik cliëntondersteuning inzetten voor het keukentafelgesprek met 1.Hoorn?

Ja, u kunt gebruikmaken van cliëntondersteuning bij het gesprek met 1.Hoorn.

3. Kan een mantelzorger ook gebruikmaken van cliëntondersteuning?

Ja, mantelzorgers kunnen ook cliëntondersteuning krijgen. Dat kan de belasting van mantelzorgers verlichten.

Dit is een verplicht veld.

Uw formulier wordt verzonden, even geduld a.u.b.