Inlichtingen voor advocaat, notaris of gerechtsdeurwaarder
Als advocaat, notaris of gerechtsdeurwaarder kunt u informatie opvragen die u nodig heeft om uw werk uit te voeren. U kunt deze alleen aanvragen als u hiervoor bevoegd bent. Denk aan:
- uittreksels uit de Basisregistratie personen (BRP)
- afschriften uit de Burgerlijke stand (zoals geboorteakte, huwelijksakte, overlijdensakte)
- nalatenschap/erfgenamenonderzoek
De informatie die u nodig heeft om een verklaring van erfrecht op te stellen, moet u opvragen in de laatste woongemeente van de overledene. Mocht een persoonskaart zich bij de gemeente Hoorn bevinden, dan kan de laatste woongemeente de persoonskaart bij ons opvragen.
Kosten
- Uittreksel uit de BRP € 9,80
- Afschrift Burgerlijke stand € 16,60
- Nalatenschap/erfgenamenonderzoek € 27,90 voor een half uur
Aanvragen
Bij het aanvragen stuurt u een brief mee als bijlage. Dit moet op origineel briefpapier met bedrijfslogo en moet ondertekend zijn door een bevoegd persoon.
De brief moet de volgende punten bevatten:
- KvK-nummer
- reden van aanvraag
- gegevens van de persoon/personen van wie u informatie opvraagt: naam, geboortedatum en geboorteplaats.
U ontvangt de gevraagde informatie binnen 5 werkdagen per post.
1. Heb ik eHerkenning nodig om inlichtingen aan te vragen?
Nee.
2. Krijg ik de inlichtingen ook per e-mail?
Nee. U ontvangt de inlichtingen alleen per post.