Rekenkamercommissie
De rekenkamercommissie onderzoekt of het gemeentebestuur zijn werk goed doet. Vragen die daarbij worden gesteld zijn:
- worden de gestelde doelen daadwerkelijk behaald?
- gebeurt dat op een efficiënte manier?
- worden de juiste procedures gevolgd?
Aanbevelingen
De uitgevoerde onderzoeken leveren rapportages met aanbevelingen voor de toekomst op. Jaarlijks bepalen de leden van de commissie de onderwerpen die onderzocht gaan worden.
Meest recente onderzoeken
- Rapport digitale dienstverlening: een onderzoek naar de digitale dienstverlening van de gemeente Hoorn
- Rapport inkoopbeleid: een onderzoek naar het inkoopbeleid van de gemeente Hoorn
- Rapport cultuurbeleid: een onderzoek naar het cultuurbeleid van de gemeente Hoorn
- Rapport schuldhulpverlening: een onderzoek naar de effectiviteit van de gemeentelijke schuldhulpverlening
- Rapport Grote projecten: een onderzoek naar de vraag of de gemeenteraad grip houdt op de uitvoering van grote projecten.
Suggesties voor onderzoeksonderwerpen
De gemeenteraad en bewoners kunnen ook vragen om een onderzoek. Voor het nieuwe jaar kunt u uiterlijk in november suggesties aandragen bij de rekenkamercommissie via rekenkamer@hoorn.nl. Geef daarbij duidelijk aan welk onderwerp u voor onderzoek aandraagt en waarom.
1. Kan ik ook eerdere onderzoeken opvragen?
Ja. U kunt de publicaties van de rekenkamer opvragen via rekenkamer@hoorn.nl.
2. Wat zijn de regels voor de rekenkamercommissie?
Alles over de gemeentelijke regels voor de rekenkamercommissie vindt u in de Verordening Rekenkamercommissie gemeente Hoorn.
Bedankt voor het doorgeven! We gaan er mee aan de slag.
Heeft u persoonlijke vragen of wilt u graag reageren op de inhoud?
Dan kunt u contact opnemen.