Afspraken over hoe wij u helpen

De gemeente vindt het belangrijk dat u goed geholpen wordt. Daarom hebben we regels waar onze dienstverlening aan moet voldoen. Vindt u dat onze hulp aan u beter kan? Of heeft u een tip om het contact te verbeteren? Geef dit dan door via contactformulier

Algemene afspraken 

  • Wij staan u vriendelijk en deskundig te woord. 
  • U hebt recht op de juiste, volledige en actuele informatie in begrijpelijke taal. 
  • U kunt erop vertrouwen dat de gemeente uw privacy respecteert en vertrouwelijk omgaat met uw gegevens. 
  • Wij staan open voor uw ideeën en suggesties om het een volgende keer (nog) beter te doen. Daarom vragen wij wat u van onze dienstverlening vindt. Ook onderzoeken we of we het zelf goed doen.

Afspraken over online aanvragen en bezoek aan stadhuis

  • Om producten en diensten in het stadhuis aan te vragen, maakt u eerst een afspraak via deze website. U kunt binnen 5 werkdagen terecht voor een afspraak.
  • Als u op tijd bent voor uw afspraak, wordt u binnen 5 minuten van uw afspraaktijd geholpen. 
  • Wij nemen de telefoon binnen 30 seconden op.
  • Als wij uw vraag niet direct kunnen beantwoorden, maken wij een terugbelverzoek. Wij nemen dan binnen 2 werkdagen contact met u op.
  • De informatie op de website is juist, actueel en geschreven in begrijpelijke taal. 
  • Bij een product of dienst (zoals het aanvragen van een paspoort of doorgeven van een verhuizing) staat per product of dienst, wat u nodig heeft voor de aanvraag. Ook ziet u wat de kosten zijn en hoe lang de procedure duurt.  
  • Mist u op de website informatie die u nodig heeft? Dan kunt u dat bij ons melden. Dit kan onderaan deze pagina onder de knop 'Ik heb niet gevonden wat ik zocht.' 

Contactformulier en e-mail

  • Heeft u een vraag gesteld via het contactformulier of e-mail? Dan krijgt u dezelfde dag automatisch een ontvangstbevestiging. 
  • U ontvangt binnen 2 werkdagen een reactie op uw vraag. 
  • Als een compleet antwoord binnen 2 werkdagen niet mogelijk is, geven wij aan op welke termijn u antwoord mag verwachten.  

Chat 

  • Wij reageren binnen 1 minuut. 
  • Als wij uw vraag niet direct kunnen beantwoorden, maken wij een terugbel- of terugmailverzoek. Wij nemen dan binnen 2 werkdagen contact met u op. 

Social media

  • Eenvoudige vragen worden binnen 1 werkdag beantwoord. 
  • Als wij uw vraag niet direct kunnen beantwoorden, sturen wij u een bericht. Hierin staat wanneer u het inhoudelijke antwoord krijgt.  
  • U krijgt binnen 2 werkdagen na ontvangst een eerste reactie. 
  • Is een compleet antwoord binnen 2 werkdagen niet mogelijk? Dan geven wij aan wanneer u antwoord mag verwachten.

Bent u ontevreden over de manier waarop u bent behandeld door de gemeente? Laat het ons dan weten. Dit kan telefonisch, per brief of via de website.

Online klacht indienen 

Let op: Heeft u een opmerking over de openbare ruimte? Bijvoorbeeld over losse stoeptegels, afval, kapotte straatverlichting, bijtende honden, wateroverlast of geparkeerde auto's? Geef dit dan door via de pagina Melding. 

Dit is een verplicht veld.

Uw formulier wordt verzonden, even geduld a.u.b.