Afspraken over hoe wij u helpen

De gemeente vindt het belangrijk dat u goed geholpen wordt. Daarom hebben we regels waar onze dienstverlening aan moet voldoen. Vindt u dat onze hulp aan u beter kan? Of heeft u een tip om het contact te verbeteren? Geef dit dan door via contactformulier

Algemene afspraken 

  • Wij staan u vriendelijk en deskundig te woord. 
  • U hebt recht op de juiste, volledige en actuele informatie in begrijpelijke taal. 
  • U kunt erop vertrouwen dat de gemeente uw privacy respecteert en vertrouwelijk omgaat met uw gegevens. 
  • Wij staan open voor uw ideeën en suggesties om het een volgende keer (nog) beter te doen. Daarom vragen wij wat u van onze dienstverlening vindt. Ook onderzoeken we of we het zelf goed doen.

Afspraken over online aanvragen en bezoek aan stadhuis

  • Om producten en diensten in het stadhuis aan te vragen, maakt u eerst een afspraak via deze website. U kunt binnen 5 werkdagen terecht voor een afspraak.
  • Als u op tijd bent voor uw afspraak, wordt u binnen 5 minuten van uw afspraaktijd geholpen. 
  • Wij nemen de telefoon binnen 30 seconden op.
  • Als wij uw vraag niet direct kunnen beantwoorden, maken wij een terugbelverzoek. Wij nemen dan binnen 2 werkdagen contact met u op.

Website

  • De informatie op de website is juist, actueel en geschreven in begrijpelijke taal.
  • Bij een product of dienst (zoals het aanvragen van een paspoort of doorgeven van een verhuizing) staat per product of dienst, wat u nodig heeft voor de aanvraag. Ook ziet u wat de kosten zijn en hoe lang de procedure duurt.  
  • Mist u op de website informatie die u nodig heeft? Dan kunt u dat bij ons melden. Dit kan onderaan deze pagina onder de knop 'Ik heb niet gevonden wat ik zocht.' 

Contactformulier en e-mail

  • Heeft u een vraag gesteld via het contactformulier of e-mail? Dan krijgt u dezelfde dag automatisch een ontvangstbevestiging. 
  • U ontvangt binnen 2 werkdagen een reactie op uw vraag. 
  • Als een compleet antwoord binnen 2 werkdagen niet mogelijk is, geven wij aan op welke termijn u antwoord mag verwachten.  

Chat 

  • Wij reageren binnen 1 minuut. 
  • Als wij uw vraag niet direct kunnen beantwoorden, maken wij een terugbel- of terugmailverzoek. Wij nemen dan binnen 2 werkdagen contact met u op. 

Social media

  • Eenvoudige vragen worden binnen 1 werkdag beantwoord. 
  • Als wij uw vraag niet direct kunnen beantwoorden, sturen wij u een bericht. Hierin staat wanneer u het inhoudelijke antwoord krijgt.  
  • U krijgt binnen 2 werkdagen na ontvangst een eerste reactie. 
  • Is een compleet antwoord binnen 2 werkdagen niet mogelijk? Dan geven wij aan wanneer u antwoord mag verwachten.

Bent u ontevreden over de manier waarop u bent behandeld door de gemeente? Laat het ons dan weten. Dit kan telefonisch, per brief of via de website.

Online klacht indienen 

Let op: Heeft u een opmerking over de openbare ruimte? Bijvoorbeeld over losse stoeptegels, afval, kapotte straatverlichting, bijtende honden, wateroverlast of geparkeerde auto's? Geef dit dan door via de pagina Melding.