Afspraken over hoe wij u helpen
De gemeente vindt het belangrijk dat u goed geholpen wordt. Daarom hebben we regels waar onze dienstverlening aan moet voldoen. Vindt u dat onze hulp aan u beter kan? Of heeft u een tip om het contact te verbeteren? Geef dit dan door via contactformulier.
Algemene afspraken
- Wij staan u vriendelijk en deskundig te woord.
- U hebt recht op de juiste, volledige en actuele informatie in begrijpelijke taal.
- U kunt erop vertrouwen dat de gemeente uw privacy respecteert en vertrouwelijk omgaat met uw gegevens.
- Wij staan open voor uw ideeën en suggesties om het een volgende keer (nog) beter te doen. Daarom vragen wij wat u van onze dienstverlening vindt. Ook onderzoeken we of we het zelf goed doen.
Afspraken over online aanvragen en bezoek aan stadhuis
- Om producten en diensten in het stadhuis aan te vragen, maakt u eerst een afspraak via deze website. U kunt binnen 5 werkdagen terecht voor een afspraak.
- Als u op tijd bent voor uw afspraak, wordt u binnen 5 minuten van uw afspraaktijd geholpen.
- Wij nemen de telefoon binnen 30 seconden op.
- Als wij uw vraag niet direct kunnen beantwoorden, maken wij een terugbelverzoek. Wij nemen dan binnen 2 werkdagen contact met u op.
Website
- De informatie op de website is juist, actueel en geschreven in begrijpelijke taal.
- Bij een product of dienst (zoals het aanvragen van een paspoort of doorgeven van een verhuizing) staat per product of dienst, wat u nodig heeft voor de aanvraag. Ook ziet u wat de kosten zijn en hoe lang de procedure duurt.
- Mist u op de website informatie die u nodig heeft? Dan kunt u dat bij ons melden. Dit kan onderaan deze pagina onder de knop 'Ik heb niet gevonden wat ik zocht.'
Contactformulier en e-mail
- Heeft u een vraag gesteld via het contactformulier of e-mail? Dan krijgt u dezelfde dag automatisch een ontvangstbevestiging.
- U ontvangt binnen 2 werkdagen een reactie op uw vraag.
- Als een compleet antwoord binnen 2 werkdagen niet mogelijk is, geven wij aan op welke termijn u antwoord mag verwachten.
Chat
- Wij reageren binnen 1 minuut.
- Als wij uw vraag niet direct kunnen beantwoorden, maken wij een terugbel- of terugmailverzoek. Wij nemen dan binnen 2 werkdagen contact met u op.
Social media
- Eenvoudige vragen worden binnen 1 werkdag beantwoord.
- Als wij uw vraag niet direct kunnen beantwoorden, sturen wij u een bericht. Hierin staat wanneer u het inhoudelijke antwoord krijgt.
- U krijgt binnen 2 werkdagen na ontvangst een eerste reactie.
- Is een compleet antwoord binnen 2 werkdagen niet mogelijk? Dan geven wij aan wanneer u antwoord mag verwachten.
Bent u ontevreden over de manier waarop u bent behandeld door de gemeente? Laat het ons dan weten. Dit kan telefonisch, per brief of via de website.
Let op: Heeft u een opmerking over de openbare ruimte? Bijvoorbeeld over losse stoeptegels, afval, kapotte straatverlichting, bijtende honden, wateroverlast of geparkeerde auto's? Geef dit dan door via de pagina Melding.