Dit is 1.Hoorn
Voor vragen over rondkomen, zorg en ondersteuning kunnen inwoners van jong tot oud terecht op één plek: 1.Hoorn. Deze medewerkers van de gemeente bieden een luisterend oor, praktische informatie en ondersteuning.
Voor wat kan ik bij 1.Hoorn terecht?
U kunt bij 1.Hoorn terecht met alle simpele of uitgebreide vragen over:
- Opvoeding en opgroeien
- Wonen en samenleven
- Geldzaken en dingen regelen
- Zorg en hulpmiddelen
- (vrijwilligers-) werk en activiteiten in de buurt
De medewerkers luisteren naar u en geven gratis advies. Ook denken ze graag met u mee en helpen ze bij het zelf vinden van een oplossing. Bijvoorbeeld door hulp van mensen uit uw directe omgeving of andere vrijwilligers. Zo zijn er veel vrijwilligers en organisaties waar u terecht kunt voor ondersteuning. Denk aan huishoudelijke hulp, vervoer en gezellige activiteiten. Meer informatie vindt u op de pagina Zelf ondersteuning vinden.
Professionele hulp via 1.Hoorn
1.Hoorn biedt ook professionele hulp en ondersteuning aan op maat. Voor deze ondersteuning werkt 1.Hoorn samen met diverse organisaties en instellingen. Denk aan huisartsen, specialisten en jeugdartsen. U krijgt vanuit 1.Hoorn één contactpersoon voor deze ondersteuning.
Contact met 1.Hoorn
Wilt u iemand van 1.Hoorn persoonlijk spreken? Een vraag stellen of uw zorg over iemand anders uiten? Bel, mail of kom langs. Kijk voor alle mogelijkheden op de pagina Contact met 1.Hoorn. Wilt u meteen zorg of ondersteuning aanvragen? Vul dan het aanmeldformulier in op de pagina aanmelden bij 1.Hoorn.
Cliëntondersteuning
Vindt u het moeilijk om hulp aan te vragen? Of wilt u graag dat er iemand aanwezig is bij de gesprekken met 1.Hoorn? U kunt dan gratis hulp krijgen van een cliëntondersteuner. Meer informatie vindt u op de pagina Cliëntondersteuning.