Hulp bij betalingsachterstand energie, zorg en huur

Heeft u een brief, e-mail, sms-bericht of ansichtkaart van 1.Hoorn ontvangen? Dan heeft u uw rekeningen niet (op tijd) betaald.

Waarom ontvangt u bericht van 1.Hoorn?

De medewerkers van 1.Hoorn helpen mensen met geldzorgen, óók wanneer u daar (nog) niet om gevraagd hebt. Uw verhuurder, zorgverzekeraar, energie- en waterleverancier zijn wettelijk verplicht om betalingsachterstanden aan de gemeente door te geven. 1.Hoorn helpt u bij het oplossen en voorkomen van betalingsproblemen.

Aanmelden voor hulp

Heeft u geldzorgen, kunt u rekeningen niet (meer) op tijd betalen? Meld u dan aan voor hulp. Na uw aanmelding ontvangt u binnen 5 werkdagen een uitnodiging voor een gesprek. In dat gesprek wordt samen met u gekeken welke hulp u nodig heeft. 

Aanmelden voor hulp bij betalingsachterstand

Meer informatie over energietoeslag

Vanaf mei 2022 keert de gemeente een energietoeslag uit van € 800 aan huishoudens met een laag inkomen. Inwoners met een bijstandsuitkering krijgen de toeslag automatisch op hun rekening gestort. Ook inwoners die bekend zijn bij de inkomensondersteuning of schuldhulpverlening krijgen deze toelage automatisch. Deze groep heeft uiterlijk in juli 2022 het geld op de rekening. Huishoudens met een inkomen tot 120 % van de bijstandsnorm kunnen de energietoeslag vanaf half mei aanvragen via de pagina Energietoeslag. Concreet is dat een bedrag tot € 1.310,05 voor alleenstaanden en €1.871,50 voor gehuwden/samenwonenden.

Dit is een verplicht veld.

Uw formulier wordt verzonden, even geduld a.u.b.